De perfecte sales promotion

Want iedereen iedereen is toch gek op cadeautjes?

Laten we eerlijk zijn, we zijn nog steeds dat kind. Dat kind dat zo snel mogelijk door dat chocolade-ei wil heen bijten om te weten wat er in zit. Dat kind dat een ‘Happy Meal’ wil vanwege de gratis cadeautjes. En dat benieuwd is naar wat er nu weer voor bijzonders in die zak chips zit. Daarom heeft goede sales promotion dan ook zo’n groot effect. We zijn allemaal gek op cadeautjes. We zijn er zelfs voor bereid om van ons favoriete merk af te stappen. Om meer te kopen dan we eigenlijk nodig hebben. En om een nieuw drankje uit te proberen waarvan we niet weten of we het lekker vinden. Pavlov is specialist in op maat gemaakte jubileumboeken, sales promotion uitgaven en kookboeken. Veel en vaak gelezen premiums die u door ons kunt laten maken en waarin u uw verhaal kwijt kunt.

Boeken: hoge feel good factor

Iedere organisatie of bedrijf heeft iets bijzonders te vertellen. Of dat nu bij het 50 of 100 jarig bestaan is of bij de introductie van een nieuw product of dienst. De Nederlandse consument geeft meer uit aan boeken dan aan alle pennen, aanstekers notitieblokken en paraplu’s bij elkaar. Als u dan bedenkt dat een boek voor een vergelijkbare prijs te maken is, kunt u uw klanten beter iets geven wat ze zelf ook liever zouden kopen… Toch? Want ondanks de toegenomen concurrentie van televisie en internet worden er meer boeken gekocht dan ooit.

De cijfers spreken voor zich: alle boekwinkels samen genereren een omzet van drie miljard gulden, een kwart van de bevolking leest dagelijks een boek, de top-100 van best verkochte boeken zijn bij elkaar alleen al goed voor bijna 4,5 miljoen verkochte exemplaren, J.K. Rowling is miljardair geworden dankzij Harry Potter en de boeken van John Grisham zijn per stuk al gauw goed voor zo’n 200.000 verkochte exemplaren in Nederland.

Sales promotion wijzer

Over de juiste inzet van sales promotion middelen zijn boekenkasten vol geschreven. Maar daar gaan we nu niet mee lastig vallen. Wel hebben we een leuke sales promotion wijzer gemaakt, die u hier kunt downloaden. De achtergronden en theorieën hebben we weggelaten. En de meest praktische informatie en interessante wetenswaardigheden hebben we voor u over gehouden. De checklist werkt heel eenvoudig. U hoeft zichalleen maar af te vragen wat u precies wilt bereiken met uw promotie-actie.Wilt u nieuwe klanten overhalen? Wilt u meer uit bestaande klanten halen? Wilt u klantentrouw belonen of wilt u sales promotion inzetten als instrument om merkvoorkeur te bewerkstelligen? Elk doel heeft zijn eigen middelen. De voorbeelden in dit boek dienen ter inspiratie. Het is nooit een uitputtende lijst met álle mogelijkheden. Bovendien geldt dat creativiteit loont. Hoe meer u zelf bedenkt en hoe origineler de actie, hoe groter het succes!