Over ons

Uitgevers met een netwerk van creatieve superspecialisten

Krikke Books realiseert al meer dan twintig jaar crossmediale publicaties voor uiteenlopende bedrijven, organisaties en A-merken. En dus hebben we steeds andere specialisten nodig. Daarom kiezen we voor ieder project de juiste mensen uit een zorgvuldig opgebouwd netwerk van redacteuren, fotografen, strategen, drukkers, vormgevers en illustratoren. Zodat we een ruw creatief concept kunnen uitwerken tot een boek dat gelezen, bewonderd én bewaard wordt. Dat doen we met veel liefde voor kunst, cultuur & design en jarenlange ervaring in licensing en uitgeven.

Krikke Special Books wordt geleid door een team met veel ervaring in de reclame- en uitgeefwereld. Wij denken mee als het gaat om inzet, distributie, content marketing, branding, heritage, reputatie en positionering. Want een boek uitgeven: dat doe je niet zomaar.

logo's

Michiel Haans
Michiel Haans
Partner / Uitgever
Studeerde Historische Letterkunde aan de Universiteit van Amsterdam. Werkte na zijn studie als copywriter/eindredacteur voor verschillende bureaus en verzorgde concepten, campagnes en branded content voor o.a. Mazda Nederland, Unicef, Bacardi Nederland, Center Parcs, Van der Valk en Max Havelaar. Weet inmiddels hoe je storytelling effectief en praktisch kunt toepassen in de marketingstrategie, zónder al te veel de kant op te gaan van de platte reclame. Tevens partner bij Pavlov.
Ellen de Man Lapidoth
Ellen de Man Lapidoth
Partner / Art director
Studeerde Theaterwetenschappen en volgde de opleiding Theaterdocent aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Ze werkte als regisseur en actrice in uiteenlopende projecten, zowel in opdracht als op eigen initiatief. Ellen speelde o.a. bij Theatergroep de Appel, was te zien in TV-series, commercials en in films van o.a. Willem van de Sande Bakhuyzen. Weet mensen te enthousiasmeren en dat positieve gevoel door te vertalen naar mooie content, met daarbij de perfecte balans tussen vorm en inhoud. Ellen is tevens partner bij Pavlov 
ru de groen
Ru de Groen
Tekstschrijver / storyteller
Studeerde Nederlands en bedrijfskunde en werkte voor de KRO en Rails Magazine. Had met Kids at Work een bureau voor kindermerchandising van kinderboekenhelden (o.a. Nijntje, Dikkie Dik, Barbapapa, Maisy Muis en Kikker) en was jarenlang de agent van Max Velthuijs. Was daarna jaren lang eigenaar van reclamebureau Leids Motief en partner bij Krikke Books. Heeft inmiddels drie romans op zijn naam staan bij De Geus en Van Oorschot. Weet mensen te boeien en geeft verhalen inhoud.
Floor Godefroy
Floor Godefroy
Fotografie
Volgde de opleiding Fotografische Vormgeving aan The Fotofactory in Amsterdam en is sinds 2007 freelance fotograaf. Floor excelleert in creatieve sfeer-, reportage en productfotografie, en kan zelfs de meest saaie kantoor-setting mooi in beeld brengen. Realiseerde voor Krikke Books en Pavlov al tientallen fotoreportages.
Jelle Post
Ontwerper
Volgde de opleiding grafische vormgeving en communicatie aan Academie Minerva in Groningen. Ontving de Academie Minerva Prijs voor grafische vormgeving en communicatie. Zijn festival affiches werden genomineerd voor de nationale Theater Affiche Prijs van het Theater Instituut Nederland. Ontwerpt met passie en ver boven de standaard.
Lisette Hesselink
Lisette Hesselink
Beeldbewerking
Studeerde fotografie aan de Kunstacademie in Enschede. Specialiseerde zich al snel in het retoucheren en manipuleren van beeld en sinds 1999 is ze werkzaam als beeldbewerker. Werkt o.a. voor A-merken als Albert Hein, Pickwick, MacDonalds, Delicious, Happinez, Flexa, De Nederlandse Bank en Verkade. Heeft daardoor een feilloos gevoel voor de kracht van beelden, tot op het kleinste detail.