Jubileumboeken

Pavlov maakt al meer dan 25 jaar oogstrelende jubileumboeken op maat. Voor A-merken en grote én kleine organisaties. Wij maken een concept dat staat en denken mee over distributie, content marketing, branding en het op waarde brengen van heritage. Dat doen we met veel liefde voor een prachtig eindresultaat, waarbij we doorgaan onder het motto ‘het kan áltijd mooier’. En dat ziet u aan ons portfolio!
Jubileumboeken

Jubileumboek? Laat u inspireren door het mooiste portfolio van Nederland

een vak apart

Pavlov (zie ook www.pavlovpubliceert.nl) maakt uw jubileumboek op maat. Dat doen we al sinds 1995 voor onder andere GrolschKLMNIVEACenter ParcsMazdaNSAlbert Heijn, Unicef en nog vele andere A-merken en organisaties, groot én klein. Voor ieder jubileumboek ontwikkelen we een uniek thema en een unieke redactionele invulling. Afgemaakt met een onderscheidende vormgeving en productie die perfect past bij uw product, merk of organisatie. Zodat er uiteindelijk een prachtig jubileumboek tot stand komt dat de boodschap van uw organisatie bevat & versterkt. Jubileumboeken die daadwerkelijk worden gelezen en bewaard. Want dat wilt u bereiken!

 

echte verhaalkracht!

We houden natuurlijk (net als u en uw doelgroep) niet van saaie verhalen. Dus vermijden we ellenlange verhandelingen en taaie teksten in uw jubileumboek. We kiezen voor een uitgekiende balans tussen beelden, state of the art design en creatieve redactie. En dan ontstaat er content power!

 

Hoe maak je een jubileumboek?

Of uw bedrijf nu 10, 25, 50, 75 of 100 jaar bestaat, een jubileumboek is een schitterende opportunity om uw bedrijf of merk op een sympathieke manier onder de aandacht te brengen bij klanten, relaties en stakeholders. Want boeken doen het altijd goed. Maar in alle eerlijkheid: het uitgeven van een jubileumboek is een vak apart. Zo ligt het voor de hand om teveel de focus te leggen op het verleden, terwijl het in feite net zo belangrijk is om ook het heden en uw visie op de komende jaren goed voor het voetlicht te brengen.

 

Essentieel: een mooi, doordacht concept

Jubileumboeken worden alleen goed ontvangen als er een doordacht thematisch concept aan ten grondslag ligt. Dan ontstaat het karakter en krijgt het de content power die je zo graag wilt bereiken. Voor dat concept kunnen wij zorgen. Net zoals voor de het redactionele en grafische stramien, de research, beeldredactie, redactie, eindredactie, vormgeving, distributie en publiciteit. Zodat u wordt ontzorgd. We vertellen er graag alles over onze jubileumboeken in een verkennend gesprek. Nemen we meteen een grote koffer met boeken mee die we eerder in opdracht maakten. Om u te inspireren.

100% storytelling

Wij maken van de geschiedenis van uw bedrijf of organisatie een mooi, beeldend verhaal. Hoe droog de kost soms ook is. We realiseren een echt verhaal en daarmee pure storytelling. Dat gaat dus veel verder dan ‘platte’ reclame, waar uw doelgroep zo doorheen prikt.

 

Ons portfolio spreekt boekdelen

De beste manier om ons te bewijzen is ons portfolio. Dan ziet u de tientallen jubileumboeken die we al eerder in opdracht maakten voor uiteenlopende opdrachtgevers. Maar jpegs of pdf’jes schieten tekort in zeggingskracht: een jubileumboek overtuigt pas écht als u het in handen heeft en kunt bladeren. Dus komen we graag bij u langs om u voorbeelden van jubileumboeken te laten zien die we eerder in opdracht hebben gerealiseerd. Zodat u de feel good factor van een boek zelf ervaart.

 

wij zorgen voor een prachtig boek

Wij zijn uw uitgever. Dus we kunnen niet alleen goed luisteren, maar we kunnen u alles vertellen over doelgroepafbakening, doorlooptijden, research, archiefonderzoek, concept, copy, tone of voice,  interviews, redactie en eindredactie, eindcorrectie, beeld/-tekstverhouding, vormgeving, maatwerkfotografie, projectmanagement, financiering, productie communicatie, promotie en bijbehorende PR. We ontzorgen u helemaal, want u (en uw collega’s) hebben wel wat beters te doen. Tot die tijd nodigen we u van harte uit om alvast een kijkje te nemen in onze digitale boekenkast, zoals ons prachtige portfolio of onze checklist voor sales promotion!

Ik hoop u verder te mogen inspireren!

 

Michiel Haans
Uitgever

Studeerde Historische Letterkunde aan de Universiteit van Amsterdam. Werkte na zijn studie als eindredacteur voor verschillende bureaus en verzorgde concepten en campagnes voor o.a. Mazda Nederland, Unicef, Bacardi Nederland, Center Parcs, Van der Valk en Max Havelaar. Weet wat uitgeven (het maken van een jubileumboek) anno 2020 betekent en kent de kracht van het brengen van het échte verhaal in branded content. Sinds 1995 managing editor bij Krikke Books en sinds 2012 publishing partner bij Pavlov.

Wat horen we vaak?

 

Wat is een jubileumboek?

Het jubileum van uw merk of organisatie is een mijlpaal, hét moment om eens terug te kijken naar de afgelopen jaren, naar de oprichting, het eerste pionieren, alle bijzondere momenten en gebeurtenissen, reclame-uitingen, markante medewerkers, noem maar op. Maar het is ook een moment om vooruit te kijken, een statement te maken: kijk, dit zijn wij en hier staan wij voor, hier zijn we goed in en dit zijn onze plannen voor de komende jaren. In ieder geval is een jubileum dé kans om uw verhaal te vertellen. Het mooiste medium voor zo’n storytelling-opportunity is een jubileumboek, als kroonjuweel van uw jubileumcampagne.

Wat kost een jubileumboek?

Wat een jubileumboek kost hangt af van nogal wat factoren: hoeveel tekst moet er geschreven worden, heeft u een eigen beeldcollectie of moet er maatfotografie aan te pas komen? Ook de uitvoering bepaalt de prijs: hoe groot is uw oplage, wat voor omvang (aantal pagina’s) krijgt uw boek, kiest u voor een budgetvriendelijke softcover of een hardcover met preeg en banderol? Ons advies: loop niet naar de eerste de beste boekdrukker, maar denk (samen met ons) eerst heel goed na over het thema, het concept en het doel van het boek.

Wat moeten we aanleveren voor een jubileumboek?

Dat ligt er aan: heeft u veel materiaal (foto’s, illustraties, teksten) al in huis? Moet er veel research worden gedaan? Wij zijn echte experts als het gaat om het creëren van mooie feestelijke content die u kunt gebruiken in uw jubileumboek.

Kan ik een gratis voorbeeld van een jubileumboek aanvragen?

Zeker: bel of mail ons even, dan sturen we je een mooi ‘inspiratiepakket’ aan jubileumboeken toe die we eerder hebben gemaakt. En dat zijn er nogal wat!

Hoe kan ik me laten inspireren?

Alles begint natuurlijk met een inspirerende brainstorm. Wij trakteren je dan alvast op een paar mooie ideeën. Wil je alvast wat voorbeelden van jubileumboeken in huis hebben? Bel of mail ons, dan sturen we een paar mooie voorbeelden toe van boeken die we eerder hebben gemaakt in opdracht.

Hoe pak ik het maken van een jubileumboek aan?

Geen zorg en leun lekker achterover: Pavlov ‘ontzorgt’ je 100%! Wij zorgen wij voor een praktisch plan van aanpak, compleet met detailplanning en workflow. Van het prille concept tot en met de productie van het jubileumboek. Want wij zijn je uitgever!

Waarom een jubileum vieren?

Een jubileum (of je bedrijf nu 100, 50 of 5 jaar bestaat) is een prachtige kans waarmee je een jaar lang je bedrijf of merk op allerlei momenten onder de aandacht kunt brengen bij verschillende doelgroepen en stakeholders. Dat doe je met feestelijke content: mooie verhalen die je inzet met verschillende communicatiemiddelen en -kanalen.