Nivea sales promotion boekje

Een langwerkende sales promotion actie voor Nivea
Nivea ik agenda

Nivea sales promotion boekje

Na het grote succes van het cosmeticaboek ‘Visages’ maakte Pavlov voor Nivea (Beiersdorf) de ‘Ik-agenda’. Een fijn feel good boekje, met een heleboel tips om invulling te geven aan je ‘ik-tijd’, dat gedeelte van de dag dat je niet hoeft te besteden aan je werk, je kinderen of je partner. En een goed voorbeeld van langdurende sales promotion. Sales promotion acties zijn vaak gericht op snelle actie, meestal door het beïnvloeden van het (aankoop)gedrag van mensen. Marketeers proberen met de meeste sales promotions in eerste instantie de de verkoop een snelle ‘boost’ te geven. te geven, vaak door prijsverlagingen en fieldmarketing tools zoals instore demonstraties en merchandising. Maar ook op langere termijn kan een sales promotion actie heel goed doorwerken. Een goed voorbeeld daarvan is een boek(je) dat wordt ingezet als sales promotion tool, zoals deze ‘Ik-agenda. Want daarmee genereerde Nivea bij consumenten het hele jaar door contactmomenten. En door de slimme redactionele opbouw had de agenda (cosmetische tips) ook nog een hoog functioneel gehalte. Kortom: een mooie en langwerkende actie, voor een prachtig merk. Uit het boekje:

Het belang van de ik-agenda
Volgens onderzoek zijn er heel wat vrouwen die minder tijd voor zichzelf hebben dan ze eigenlijk zouden willen. Terwijl die tijd – ik-tijd noemen we die vanaf nu – juist zo belangrijk is. Ik-tijd heb je nodig om dicht bij jezelf te blijven. Om je te realiseren wat werkelijk belangrijk voor je is. Maar pok omdat je lichaam af en toe wat rust nodig heeft. En wat extra aandacht, een intensievere verzorging. Ik-tijd is overigens niet hetzelfde als vrije tijd. Want hoe vaak loopt je vrije tijd niet ongemerkt vol met dingen die moeten? En hoewel je je ik-tijd op duizend-en-één manieren kunt vullen, verplichtingen horen daar niet bij. Jij bepaalt wat je doet. Ik-tijd krijg je niet cadeau. Die moet je zelf maken. En daar is deze lk-agenda van Nivea Visage een handig hulpmiddel bij. Hij staat vol informatie en adviezen die je kunnen helpen om ik-tijd vrij te maken én in te vullen.

Waarom is de ik-agenda onmisbaar?
Als je steeds tegen de grenzen van je kunnen aan duwt, is de kans groot dat je op een dag vastloopt, je wordt prikkelbaar, vermoeid, kunt je slecht concentreren en bent tot steeds minder in staat. Wie te vaak en te lang last heeft van stress kan er ziek van worden. Het maken van ik-tijd is een prima manier om te ontstressen. Bovendien: wie goed voor zichzelf zorgt, kan ook beter zorgen voor anderen. Je wordt een leukere moeder, een lievere partner, een aardigere collega en een attentere vriendin. Valkuil! Als je lege plekken schept in je agenda, is het niet de bedoeling dat je ze stuk voor stuk weer volplant. Laat je zelfs niet verleiden door leuke dingen. Hou ruimte open voor impulsieve invallen. Zo krijgt spontaniteit weer een kans. Want hoe lang is het geleden dat je om 6 uur besloot naar de film van 7 uur te gaan? Wanneer belde je voor het laatst zomaar, zonder afspraak, aan bij een vriendin? Hoeveel ik-tijd heb je nodig? Dat verschilt van mens tot mens, soms van dag tot dag. Elke week kun je even stilstaan bij hoe je je voelt. Zit je hoofd boordevol? Puilt je agenda uit? Dan kun je kijken waar je wat tijd voor jezelf vrij kunt maken. Soms doen 10 minuten al wonderen. Maak het jezelf niet te moeilijk. Je kiest voor de hoeveelheid ik-tijd die echt haalbaar is. Anders wordt ook je ik-tijd een verplicht nummer…

 

Omschrijving

De ik-agenda: sales promotion actie voor Nivea

Doelstelling

Loyaliteitsverhogende sales promotion

Doelgroep

Consumenten

Opdrachtgever

Beiersdorf NV

Uitvoering

Hard cover

Category

Profit