Waarom een boek?

Omdat iedereen houdt van oogstrelende boeken die met liefde zijn gemaakt

Pavlov maakt boeken op maat voor merken en bedrijven

‘Beauty can be seen in all things, seeing and composing the beauty is what separates the snapshot from the photograph,’ schreef Matt Hardy. Vanuit deze gedachte ontwikkelde Pavlov het fotoboek ‘Kinderen van der wereld’ in opdracht van Unicef Nederland. ‘Wat gaat er door je heen als je naar deze foto kijkt en zou je dat kunnen opschrijven?’ Met deze vraag – en tientallen foto’s op zak van kinderen wereldwijd – benaderde Unicef Ambassadeur Paul van Vliet in samenwerking met Pavlov veertig bekende schrijvers en theatermakers. Kinderen van de Wereld werd een bijzonder indrukwekkende uitgave.Het is zomaar een voorbeeld van een van onze boeken. Een soortgelijk boek op maat ontwikkelen we ook graag voor uw organisatie. Om u te overtuigen hebben we nog even wat redenen op een rij gezet om voor een ‘tailor made’ boek te kiezen:

Waarom een boek?

– Boeken hebben een duurdere uitstraling dan een t-shirt, maar een lagere prijs.
– Met een boek kunt u uw boodschap beter verwoorden dan met een kortingsactie.
– Boeken zijn sympathieker dan welke website dan ook.
– In een boek kunt u meer informatie over uw organisatie kwijt dan op een balpen.
– Met boeken heeft u meer mogelijkheden dan met een rekenmachientje.
– Een boekje is beter geschikt als een on-pack premium dan een paraplu.
– Boeken passen beter door de brievenbus dan een fles wijn.
– Boeken hebben in de loop der jaren meer mensen aan het lachen gemaakt dan notitieblokjes.
– Een boek heeft een langere houdbaarheidswaarde dan een nieuwsbrief.
– Een boek kan wel als muismat gebruikt worden, maar een muismat niet als boek…

Boeken met communicatiekracht

Pavlov maakt boeken in opdracht van grote merken, zoals KLM, het Rijksmuseum en Center Parcs. Dat zijn altijd boeken met veel beeld, omdat we leven in een tijdperk waar beelden de doelgroep vaak sterker bewegen dan hele lappen tekst. We werken we alleen samen met de beste journalisten, copywriters, redacteuren, fotografen, designers en illustratoren. Samen met een zeer sterke eindredactie en art direction zorgen we ervoor dat u een boek in handen krijgt  met enorm veel communicatiekracht, zodat uw verhaal wordt gelezen én bekeken en uw doelstellingen ook daadwerkelijk worden bereikt.

 

Tien vragen over Pavlov

Wat doet Pavlov nou precies?
Pavlov maakt boeken in opdracht van bedrijven en organisaties. in overleg met onze klanten bedenken wij een concept, verzorgen we de inhoud en de vormgeving, en maken we daar vervolgens een mooi boek van. helemaal op maat gemaakt dus. U heeft dus volledige zeggenschap over zaken als de tone-of-voice, het kleurgebruik en de inhoud. Hoe zat het ook alweer met die geest in de fles bij Aladdin: ‘your wish is my…’?

Wat voor boeken maakt Pavlov?
Tja, wat voor boeken produceren we niet? We maken alle soorten boeken, van groot tot klein, voor jong en oud, fictie en non-fictie, voordelig of luxe, voor sales promotion, jubilea, voorlichting, public relations, intern, extern.

Heeft Pavlov de boeken al klaar op de plank liggen?
In een heel enkel geval wel, maar in de meeste gevallen niet en maken we uw boek helemaal op maat naar uw wensen.

Kan ik ons eigen concept door Pavlov laten uitvoeren?
Absoluut. Wanneer u een goed idee heeft voor uw organisatie, dan kunnen wij daar samen met u een mooi boek van maken. Misschien scherpen we dat concept in overleg nog aan, maar u bepaalt natuurlijk altijd de inhoud.

Kan ik zelf de tekst voor het boek aanleveren?
Ook dat kan. Dan verzorgen wij de opmaak en het drukwerk. eventueel doen we ook redactie of de tekstcorrectie. Wat u maar wilt.

Werkt Pavlov ook voor reclamebureaus?
Soms werken we in opdracht van reclamebureaus die een boek willen laten maken in opdracht van hun klant. Dankzij onze expertise kunnen we het meestal beter, sneller en voordeliger dan de bureaus zelf.

Ik wil een boek met verhalen van bekende auteurs, kan dat?
Zeker, dat kan. Pavlov heeft samengewerkt met bekende auteurs zoals Arnon Grunberg, Lydia Rood, Marjan Berk en nog vele anderen. Ook bestaande verhalen van verschillende auteurs kunnen in een bundel worden verwerkt. Wij bemiddelen en zorgen ervoor dat u de verhalen krijgt die bij uw merk of organisatie passen.

Is Pavlov een uitgever of een sales promotionbureau?
In feite zijn we zowel uitgever als sales promotionbureau. Maar dan uitsluitend in combinatie met elkaar. Voor pennen en presse-papiers moet u toch echt bij anderen aankloppen…

Hoe lang duurt het voordat een boek klaar is?
Hangt er natuurlijk van af. Het ontwikkelen van een goed concept kan binnen enkele dagen. Het verzorgen van de tekst en de vormgeving kan van enkele weken duren, net als het drukken. Houdt u dus rekening met ongeveer twee tot zes maanden.